Straffer Branding Agency
Dorpsstraat 31 1
3550 Heusden-Zolder
T / +32 (0)11 190 900

info@straffer.be

Euroquip

Rebranding en optimaliseren van de communicatietools.

Ondernemen is vooruitkijken, veranderen en vernieuwen. Euroquip heeft met zijn 25 jaren ervaring nood aan een gloednieuw jasje waarbij deze knowhow uitgelicht werd. De communicatie moest duidelijk weergeven dat Euroquip bestaat uit meerdere specialiteiten in de industrie- en dienstverleningssector.

Date

December 20, 2016

Client

Euroquip

Category

Re-branding, Visual Identity

 

Uitdaging

Euroquip levert al ruim 100 jaar technische dienstverlening aan productiebedrijven. Euroquip heeft naam gemaakt als specialist in pomp- en smeersystemen. In de loop der jaren heeft het bedrijf ook andere expertises ontwikkeld, maar die kwamen nauwelijks over het voetlicht. De uitdaging: maak de verschillende divisies zichtbaar en laat zo zien hoe breed de dienstverlening van Euroquip is.

 

Oplossing

Voor Euroquip ontwikkelde Straffer een volledige rebranding, waarin alle divisies een eigen identiteit kregen. Het nieuwe design is minimalistisch maar pakkend en to the point, want dat past bij het bedrijf. Brand activation werd bereikt door het verspreiden van een krachtig persbericht met call to action naar een speciaal daarvoor gebouwde one-page-site: rebranding.euroquip.be. In woord en beeld – waaronder een korte video – is daar de rebranding gepresenteerd.

content-image content-image
mainImage
content-image-sub content-image-sub
mainImage
content-image-sub content-image-sub
mainImage
content-image-sub content-image-sub
mainImage
content-image-sub content-image-sub